Direktlänk till inlägg 16 september 2012

Solig höstdag på jobbet!

Av Erika Wanke - 16 september 2012 09:06

Ja jag är ju en sån person som gillar hösten! Frisk luft, förhoppningsvis sol och svala vindar. Hittills har ju hösten faktiskt också bjudit på mer sol än vad sommaren gjort i år. Soffmys med tända ljus och mycket bra på tv:n väntar! Efter ett häktiskt år tänker jag nu försöka varva ner och ta mig lite egentid med en kopp te och inredningstidning mellan varven. Dessutom vill jag kunna låta Ebba välja lite saker som hon vill göra och sedan bara ha tid att göra det med henne!


Under de senaste året har vi hunnit med att flytta, rustat hus både ut- och invändigt, åkt på två utlandsresor, varit föräldrar, skolat in ebba hos dagmamma och på dagis och dessutom har jag startat företag! Inget jag vill göra om på så kort tid, men vi har gjort oss en bra affär iaf!


Största glädjen i livet är ju så klart lilla Ebba som om en månad fyller hela 2 år! Vart tar tiden vägen? Tycker hon nyss låg i min famn som nykläckt bäbis! Det som blivit av henne är en glad, envis, charmig och framåt liten tjej! Just nu är hon inne i en period där allt är nej och mitt och lämningarna på dagis har varit jobbiga! Mest för mamman, då jag lämnat tårar och snorbubblor och glatt vinkat åt en förtvivlad tjej! Mamma ska bara åka till jobbet gumman! Hjärtskärande även om jag vet att det går över fort med Ebba så gör det inte det för hennes mamma. Tänker på henne hela dagen och längtar efter glädjen man får när man kommer och hämtar henne igen! Maaaaammmmma! :)


-Har du haft det bra på dagis idag?

-Molly blåka!

-Har Molly bråkat? Har du också bråkat Ebba?

-Lamla, huve!

-Har du ramlat och slagit huvudet?

(Ebba rynkar på ögonbrynen och visar sitt missnöje!)

-Men det har varit lite roligt också va?

-Mamma jobbe?

-Ja mamma har varit på jobbet, men nu har jag jobbat färdigt och nu ska jag vara med dig! :)


Har varit en stor omställning för Ebba att byta från sin trygga dagmamma (som bor på andra sidan stan) till att börja på dagis i vårat område. Tuff som hon är kommer det nog ändå att gå bra! Lite annan mentalitet på dagis verkar det ju vara. Att knuffas och kasta sand hör tydligen inte till ovanligheterna. Ebba hade hårbotten full med sand häromdagen. :( Gäller att berätta för de små liven vad som verkligen är rätt och fel! Vill ju inte att Ebba ska bli en liten bråkstake! :)


För en tid sedan bytte hon ut favoriten Lejonkungen mot Blixten och grabbarna. Bergarn är den klara favoriten och hon kan varje scen i filmen! Vi brukar avrunda dagen i "puffen" framför tv:n. Mysstund!!


Inatt har hon sovit hos moster Petra och Fia då jag jobbar idag söndag och David jobbade natten som var. Får pussla lite för att få det att fungera, men med en underbar familj som gärna ställer upp är det oftast inga större problem! Tack för att ni finns! Ses ikväll mitt lilla troll! Mamma saknar dig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Wanke - 22 februari 2014 14:48

Då har vi bokat en resa igen. Vet ju inte om Johan får någon semester i sommar, så då unnar vi oss en vecka på Lanzarote i mitten av mars. Ebba längtar och blev överlycklig igår när hon fick en alldeles egen kabinväska med prinsessor på igår! :) Sötf...

Av Erika Wanke - 4 januari 2014 14:36

Händelserika och helt fantastiska veckor har vi haft som är fina minnen för resten av våra liv! Firade tidig jul i år eftersom våra barn hade pappa- och mammatid med sina andra föräldrar på självaste julafton. I slutet av november kom tomten och vi...

Av Erika Wanke - 16 december 2013 18:29

Pepparkaksbak med Momma, Sigge myser framför brasan, familjekul i Tomteland, mina hjärtan provsitter nya skotern, Mickis och Eric hälsade på, jag och lillfisen strosar på julmarknad i Högbo och Ebba är tomte hos dagmamman. Händelserika och...

Av Erika Wanke - 30 november 2013 13:00

Filippinerna och Hayan har återupplivat minnen från tsunamin 2004. Fick samma känsla som då att jag vill hjälpa alla stackars barn. Att så fina platser kan bli helt jämnade med marken. Här är lite minnesbilder från min upplevelse. Hoppas att Johan ...

Av Erika Wanke - 23 oktober 2013 17:47


Min lilla ögonsten har firat sin tredje födelsedag med stort kalas, Hello Kittytårta och massor av presenter! Fullt hus och en massa mys! :) Det var sannerligen en stor tjej vi fick skåda i tidningen den 15:e oktober! Stolt mamma som fått många komme...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards