Alla inlägg under december 2010

Av Erika Wanke - 11 december 2010 02:13

Ikväll va det dags för fredagsmys! Thomas och Linda har varit hos oss och vi har ätit god mat och efterrätt. Linda hade med sig sin fina kamera och tagit en massa gulliga bilder på Ebba som blivit hela 8 veckor idag.


I förrgår var jag och Ebba på första föräldragruppen. Vi träffade två av mammorna som var med på den andra föräldragruppen under tiden jag var gravid och sedan var det ytterligare fyra mammor med lite äldre babysar.

Alla blev så imponerade över hur stark Ebba är i nacken och när vi va där rullade hon runt från mage till rygg för första gången. :)

Vår tjej får ju dessutom mycket uppmärksamhet på grund av sitt "hårsvall", men lilla Greta 10 veckor slog Ebba i hårmängd och hårlängd. Hon hade en riktig trollfrisyr! :)


Nu ska vi njuta av en ledig helg tillsammans och mysa riktigt mycket här hemma jag och Ebba!

Godnatt på er!   

Av Erika Wanke - 2 december 2010 11:37

Senast jag skrev va den 13 februari och i samma veva kissade jag på en sticka som några minuter senare visade att jag var gravid. Idag, nästan 10 månader senare ligger jag här med världens finaste prinsessa sovandes på mitt bröst! Den största kärleken av alla infinner sig och jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att så starka känslor kunde vara möjliga till en varelse på bara 7 veckor.   

Under mina 9 månader som gravid återgick jag till det traditionella dagboksskivandet i bokform, för jag tänkte att det kunde vara kul för lilla Ebba att spara.

Nu måste jag ta mig i kragen igen med bloggen, för det är ju så kul bara man tar sig tid! Tack Therese för inspirationen du gav mig igår med roliga texter och fina bilder!   


/mamma Erika

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards