Alla inlägg under december 2009

Av Erika Wanke - 26 december 2009 22:32

Hej alla!


Idag är det annandag jul och dagarna bara rusar iväg. Kändes lite konstigt i år att jobba på julafton, men med trevliga arbetskamrater va det faktiskt helt ok.

Nu är jag iaf ledig och är hemma och myser framför tv:n.


Dagen är lite speciell då det är precis fem år sedan man överlevde efter mycket om och men. Mitt i förödelsen av en tsunamikatastrof i Thailand, Khao Lak lyckades vi ta oss hem med endast en skadad fot. Ett mirakel kan man lätt tycka med tanke på att flera tusen människor just dött alldeles runt omkring oss.Sorg och glädje blandades i helvetets paradis och samtidigt som det i dag känns så overkligt känns det ändå som om allt hände igår! Är tacksam för livet just denna dag och tänker på anhörig och drabbade som fortfarande kämpar med sorg och ekonomiska bekymmer.


Visar min tacksamhet och delaktighet genom att bli fadder till ett litet barn idag. Kommer inom en vecka att få veta vilket barnet blir och sedan betalar man bara 200 kronor i månaden. Ska bli sååå spännande och roligt! Väl investerade pengar kan jag tycka! Något som fler människor borde göra för barn i världen som behöver vår hjälp.


Med en massa kärlek i mitt hjärta......

....tänk på att livet bara är till låns och va rädda om varandra!

Imorgon är en annan dag! Börja lev redan idag! <3

Av Erika Wanke - 19 december 2009 03:47

Det blir en hel del firande eller sammankomster så här i juletid när både ens sambo och en själv har föräldrar på alla håll och kanter. Mamma med sambo, pappa med sambo, svärfar med sambo och två syskon och sambo och svärmor med 5 hundar och en morfar.

Har verkligen gått in för att träffa alla innan jul eftersom jag jobbar på självaste julafton i år.

Det har varit intesivt men mycket trevligt. Känns viktigt att ta sig tid att umgås med nära och kära ibland! Tyvärr blir det på tok för sällan.

Kom hem vid 23-tiden ikväll efter en helkväll i Strömsbro.

Började måla klart trappstegen i vår lilla hall och kunde inte låta bli att även få upp lite tapet. Ska göra klart imorgon :). Blev osams med min stora fyrbenta älskling som envisades med att gå ner i källaren innan färgen torkat. Vita tassar på opassande ställen IGEN. Igår va det Tigers små tassavtryck och idag Torros stora. Ja ja, det finns ju värre bekymmer. Lite vita tassar är ju inte hela världen. Fick lite dåligt samvete efter att jag blev arg på honom. Gohjärtat mitt!



Av Erika Wanke - 15 december 2009 14:50

Måste ha varit snäll jag, som fick precis vad jag önskade. Snö kom det! Inte en centimeter utan snarare en halvmeter. :) Har snöat konstant i ungefär ett dygn nu och det är såå fint ute. Torro fattade inget när vi skulle gå ut och kissa för det är första gången i år som det ligger kvar lite vitt på marken. Älskar vintern när det ÄR vinter. Hoppas nu att det här ligger kvar ett tag.


<3 Erika

Av Erika Wanke - 12 december 2009 19:24



Åh vad jag längtar efter snö! Det skulle ge energi och ljus denna mörka period på året. Tur att det finns stearinljus som höjer mysfaktorn åtminstone! En resa till Asien hade ju varit det bästa, längesedan nu, men det blir en annan vinter. Nu ser vi fram emot ytterligare en Barcelonaresa i Mars som kommer ge oss en tidig vårkänsla! :)



Här lär det ju bli många rader skrivna framöver. Då jag insett att hederliga dagböcker nu blivit ersatta utav oändliga bloggalternativ måste jag ge vika för personlig handstil och fina pärmar. :)


På återseende! <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards